Kröger SAW 32 – zwinna i wszechstronna naczepa
Model dwuosiowy z przestrzenią ładunkową o długości 9100 mm oferuje pojemność od 41,8 m³ do 48,5 m³ (mierzone w wodzie). Jego rozszerzona wersja, dwuosiowy model XL, który jest o dwa metry dłuższy, zapewnia pojemność między 51,6 m³ a 60 m³ (woda). Standardowe wyposażenie zawiera system kierowania mechaniczno-hydraulicznego, co czyni ten duży pojazd niezwykle łatwym w manewrowaniu i elastycznym. Oprócz bazowego zawieszenia parabolicznego istnieje możliwość wyboru zawieszenia hydraulicznego lub pneumatycznego.
Konstrukcja podłogi dzieli się na dwie główne części. Przednia sekcja podłogi znajduje się w obszarze przełączenia, częściowo zachodząc na część tylną. W trakcie rozładunku zarówno ściana przesuwna jak i przednia część podłogi przemieszczają się, umożliwiając całkowite opróżnienie przestrzeni ładunkowej aż po jej końcową granicę. Obszar ten jest pokryty płytami z nierdzewnej stali, ze względu na to, że jest to miejsce najintensywniejszego tarcia. Stal nierdzewna jest wybrana ze względu na jej wyjątkowe właściwości poślizgowe, co gwarantuje płynny proces rozładunku, nawet dla materiałów o niskiej zdolności ślizgu, jak np. odchody drobiowe.
Ściana przesuwna porusza się wzdłuż szyn prowadzących i jest napędzana za pomocą trzech dwustronnych siłowników hydraulicznych (model SAW 32-XL dysponuje tylko dwoma takimi siłownikami). Aby minimalizować ilość materiału przylegającego podczas rozładunku, powierzchnia naciskowa ściany przesuwnej została wykończona blachą z nierdzewnej stali. Dla zapewnienia szczelności, stosuje się wytrzymałe, łatwe do wymiany uszczelki z poliuretanu (PU).
Boczne ściany pojedyncze są zrobione z mocnych blach stalowych o drobnoziarnistej strukturze, skonstruowane jako spawany szkielet. Dzięki temu rozwiązaniu ściany utrzymują swoją formę nawet pod dużym obciążeniem, umożliwiając płynny rozładunek przez ścianę przesuwną. Te ściany są montowane do podłogi przy pomocy śrub. Ich górna krawędź, czyli miejsce wyładunku, została wykonana z solidnej rury prostokątnej.
Tylna klapa o dużej pojemności jest otwierana przy użyciu dwóch dwustronnych siłowników hydraulicznych. Proces zamykania uruchamia automatycznie system czteropunktowego zabezpieczenia. Aby zapewnić hermetyczność zamknięcia, wykorzystana jest wymienialna uszczelka z gumy, która rozciąga się wokół całego obwodu klapy.
Podczas manewrowania w zakręcie oś wleczona podlega wymuszonemu skrętowi, lecz w trakcie cofania wymaga zablokowania. W przeciwieństwie, system hydraulicznego kierowania wymuszonego jest aktywny w każdym momencie, zapewniając precyzyjne skręcanie również podczas jazdy do tyłu. To sprawia, że zużycie zarówno samej osi, jak i opon, jest znacząco niższe w porównaniu do tradycyjnej osi wleczonej. W standardowej konfiguracji dwuosiowej, oś wleczona jest elementem bazowym.
Wleczone osie oraz systemy kierowania wymuszonego poprawiają zwrotność, redukują uszkodzenia nawierzchni oraz zmniejszają ścieranie opon (dostępne wyłącznie w modelach dwuosiowych).
Naczepa ze ścianą przesuwną Kröger SAW 32 – doskonała stabilność jazdy
Szybki i efektywny transport dużych wolumenów towarów przy minimalizacji czasu załadunku i rozładunku. Te kryteria efektywności są wyjątkowo dobrze realizowane przez siodłowe pojazdy przesuwno-ściennego typu z linii Agroliner. Model naczepowy Kröger SAW 32 zapewnia wszystkie korzyści charakterystyczne dla przyczep objętościowych ze ścianą przesuwną, takie jak stabilność podczas wyładunku, kompresja różnorodnych lekkich materiałów oraz efektywne usuwanie pozostałości ładunku. Wyróżniającą cechą technologii naczepy, w porównaniu do modeli z układem tandemowym lub trójosiowym, jest jej wyjątkowa stabilność jazdy, co jest znaczące nawet przy użyciu lżejszych traktorów lub ciągników siodłowych. Przekłada się to na korzyści nie tylko w kwestii stabilności ruchu, ale również pod względem możliwości załadunku.