Kröger SAW 36 – stabilna i ładowna naczepa
Naczepa ze ścianą przesuwną Kröger SAW 36 należy do gamy pojazdów tridem i jest w stanie pomieścić ładunek do 60 m³ (mierzony w wodzie) przy maksymalnej dopuszczalnej masie całkowitej wynoszącej 36 ton. W standardowym wyposażeniu producent zapewnia zawieszenie paraboliczne, z opcją zamówienia zawieszenia hydraulicznego lub pneumatycznego. Istnieje również możliwość instalacji podnoszonej osi na specjalne życzenie.
Konstrukcja podłogi dzieli się na dwie główne części. Przednia sekcja podłogi znajduje się w obszarze przełączenia, częściowo zachodząc na część tylną. W trakcie rozładunku zarówno ściana przesuwna jak i przednia część podłogi przemieszczają się, umożliwiając całkowite opróżnienie przestrzeni ładunkowej aż po jej końcową granicę. Obszar ten jest pokryty płytami z nierdzewnej stali, ze względu na to, że jest to miejsce najintensywniejszego tarcia. Stal nierdzewna jest wybrana ze względu na jej wyjątkowe właściwości poślizgowe, co gwarantuje płynny proces rozładunku, nawet dla materiałów o niskiej zdolności ślizgu, jak np. odchody drobiowe.
Ściana przesuwna porusza się wzdłuż szyn prowadzących i jest napędzana za pomocą trzech dwustronnych siłowników hydraulicznych (model SAW 32-XL dysponuje tylko dwoma takimi siłownikami). Aby minimalizować ilość materiału przylegającego podczas rozładunku, powierzchnia naciskowa ściany przesuwnej została wykończona blachą z nierdzewnej stali. Dla zapewnienia szczelności, stosuje się wytrzymałe, łatwe do wymiany uszczelki z poliuretanu (PU).
Boczne ściany pojedyncze są zrobione z mocnych blach stalowych o drobnoziarnistej strukturze, skonstruowane jako spawany szkielet. Dzięki temu rozwiązaniu ściany utrzymują swoją formę nawet pod dużym obciążeniem, umożliwiając płynny rozładunek przez ścianę przesuwną. Te ściany są montowane do podłogi przy pomocy śrub. Ich górna krawędź, czyli miejsce wyładunku, została wykonana z solidnej rury prostokątnej.
Tylna klapa o dużej pojemności jest otwierana przy użyciu dwóch dwustronnych siłowników hydraulicznych. Proces zamykania uruchamia automatycznie system czteropunktowego zabezpieczenia. Aby zapewnić hermetyczność zamknięcia, wykorzystana jest wymienialna uszczelka z gumy, która rozciąga się wokół całego obwodu klapy.
Podczas manewrowania w zakręcie oś wleczona podlega wymuszonemu skrętowi, lecz w trakcie cofania wymaga zablokowania. W przeciwieństwie, system hydraulicznego kierowania wymuszonego jest aktywny w każdym momencie, zapewniając precyzyjne skręcanie również podczas jazdy do tyłu. To sprawia, że zużycie zarówno samej osi, jak i opon, jest znacząco niższe w porównaniu do tradycyjnej osi wleczonej. W standardowej konfiguracji dwuosiowej, oś wleczona jest elementem bazowym.
Wleczone osie oraz systemy kierowania wymuszonego poprawiają zwrotność, redukują uszkodzenia nawierzchni oraz zmniejszają ścieranie opon (dostępne wyłącznie w modelach dwuosiowych).
Naczepa ze ścianą przesuwną Kröger SAW 36 – efektywny transport i rozładunek
Efektywny i bezpieczny transport obszernych ładunków wraz z szybkim za- i rozładunkiem jest kluczowy. Te kryteria biznesowe są efektownie realizowane przez siodłowe pojazdy przeładowcze z ruchomą ścianą produkcji Agroliner. Model naczepowy dostarcza wszystkie przewagi przyczep przeładowczych, takie jak stabilność podczas wyładowywania, kompaktowanie różnych lekkich materiałów oraz szybkie usuwanie pozostałości ładunku. Jedną z głównych zalet technologii naczep, w porównaniu do modeli tandemowych lub tridemowych, jest niezrównana stabilność jazdy, co jest korzystne nawet przy użyciu lżejszych traktorów lub ciągników siodłowych. To przekłada się na korzyści nie tylko w zakresie stabilności poruszania się, ale także w kontekście ładowności.